Trudne życie gimnazjalisty

Życie w gimnazjum naprawdę nie należy do najłatwiejszych. Obecnie przebywam już w trzeciej klasie, jednakże patrząc przez pryzmat wszystkich spędzonych tutaj lat – no cóż, w pewien sposób pozostawiają one wiele do życzenia. Przede wszystkim nie podoba mi się to, że w tak młodym wieku decydować muszę o swojej przyszłości. Wybór szkoły w Słupsku od której to będzie zależała moja przyszłość to naprawdę trudna do podjęcia decyzja. Kwestia związana z wyborem gimnazjum nie miała bowiem większego znaczenia, gdyż to i tak praktycznie nigdzie nie będzie się liczyło. Kiedy jednak przyjdzie nam spojrzeć na naszą dalszą edukację – ta będzie miała znaczenie, niekiedy nawet i całkiem spore. Jeśli pewni jesteśmy tego, że będziemy chcieli studiować – odpowiedź będzie prosta. Udać powinniśmy się w takiej sytuacji do liceum ogólnokształcącego. W przeciwnym razie pozostanie nam technikum czy też szkoła zawodowa. Co jednak powinniśmy uczynić, kiedy absolutnie nie wiemy, co zechcemy robić w przyszłości? I tutaj właśnie pojawiają się schody. Mając zaledwie szesnaście lat na karku niewiele wiemy o życiu. Naprawdę, wiedza ta jest jedynie szczątkowa. W związku z tym nie wstydźmy poprosić się o wydanie opinii na ten temat naszych rodziców, czy też rodziny.

Komentarze

Darling pisze…
Człowieku (młody)! Nic nie jest wyryte w kamieniu. To, że teraz dokonasz jakiegoś wyboru nie znaczy, że później nie będziesz mógł iść inną drogą. Uwierz mi - byłam w liceum na mat-fizie, na studiach wybrałam nauki biomedyczne i przez kilka lat pracowałam jak naukowiec, a teraz mam frajdę z pracy z tekstem: pisania, tłumaczenia, redagowania. Gdy robiłam doktorat, razem ze mną robił go człowiek po muzykologii - a jego praca doktorska traktowała o intronach i exonach w genomie zarodźca malarii. Miał 50 lat!
Ważniejszym wyborem życiowym przed którym staniesz będzie ten o założeniu rodziny - bo od tego nie ma odwrotu i gdy raz będziesz mieć dzieci, to już nie będziesz się ich mógł wyprzeć lub o nich zapomnieć. Ale profesja... podejdź do tego na luzie: co cię teraz akurat kręci, to wybierz.

Popularne posty z tego bloga

Filmy dla dorosłych

Ukryta kamera dla dorosłych

gry 18 za darmo